Matematyk Arek

          Nie wszyscy uczniowie zapewne znają Naszego Nowego Matematyka –  Pana Arkadiusza Szymankiewicza. Pracuje w Naszej szkole od września 2012r.  Przemykający cichaczem po korytarzu,   nie rzucający się w oczy, a w rzeczywistości jest Belfrem z pasją i ciekawą osobowością. Ciekawe,  czy wiedzieliście, że jest jednym z wielu Naszych Absolwentów, którzy wrócili w stare mury szkoły?

Ewa Poloch :Co spowodowało, że spędza Pan swoje życie z „Królową Nauk”?

 Matematyka  fascynowała mnie od  najmłodszych lat, a dziś postrzegam ją jako uniwersalny język  opisujący świat wokół  nas .Myślę, że pewna tajemnica zaklęta w tej nauce ostatecznie przesądziła o mojej drodze życiowej i o tym, że postanowiłem przekazywać tajniki ,,Królowej Nauk’’ uczniom.

Asia Schubert: Proszę nam coś w kilku zdaniach napisać o sobie(np. jaką szkołę średnią i  studnia  Pan skończył? jakie są Pana zainteresowania? jak Pan spędzą czas wolny? Jaki kolor Pan lubi i jakiej muzyki Pan słucha? itp-według uznania)

Skończyłem  nasze I LO, a następnie matematykę  na  Uniwersytecie  w Poznaniu. Od 2009 roku rozpocząłem pracę w szkole.

Interesuję się polityką, historią najnowszą, lubię kryminały i powieści psychologiczne.

Ulubiony kolor – zielony.

Mój ulubiony zespół muzyczny – The Doors. Lubię słuchać Michała Bajora .

A.S: .Jak się Panu podoba w naszej szkole i jak się pracuje  z młodzieżą?

W  szkole czuję się świetnie,  dlatego że ją dobrze znam i mam bardzo miłe wspomnienia z okresu, gdy sam byłem uczniem. Młodzież w naszej szkole jest wspaniała, więc pracuje mi się przyjemnie.

E.P: .Jak Pan postrzega teraz szkołę z perspektywy nauczyciela, a nie ucznia?

Przyznam, że nie jest łatwo stanąć po drugiej stronie biurka. Z perspektywy ucznia wszystko wydaje się  prostsze. Nie ukrywam, że rozpoczynając pracę w   liceum byłem ciekaw tego nowego doświadczenia – powrotu do swojej dawnej szkoły już w zupełnie nowej roli.

Z tej nowej perspektywy mogę stwierdzić, że praca w naszym liceum daje nauczycielowi dużo spełnienia i pozytywnego,, kopa’’.

A.S: Na co Pan zwraca uwagę u uczniów i co Pan u nich ceni?
Cenię u uczniów samodzielność myślenia , oryginalność pomysłów , kreatywność i poczucie dystansu do siebie. Lubię, gdy uczniowie potrafią zdobyć się na szczerość i uczciwie podchodzą do swoich obowiązków.

E.P: Czy lubił Pan tylko matematykę, czy inne przedmioty też wzbudzały u Pana zainteresowanie?

Prawdę mówiąc, moimi ulubionymi przedmiotami w szkole były język polski i historia.

Uwielbiałem słuchać opowieści o historii XX wieku, a szczególnie okresu II wojny światowej.

Lubiłem również pisać wypracowania na temat interpretacji poezji .Oczywiście matematyka zawsze była moją pasją  i należała do najciekawszych przedmiotów.

A.S: Czy w przeciwieństwie do większości uczniów stawia Pan na porządne  śniadanie, by mieć chęć do pracy? Woli Pan kawę, czy herbatę? 🙂

Zdecydowanie stawiam na śniadanie. Nie ma to jak porządny posiłek z rana, aby dobrze zacząć dzień. Kawę piję rzadko, zdecydowanie wolę herbatę.

E.P: Czy lubi Pan zwierzęta? Ma Pan ulubione? Ma Pan jakieś w domku?

Bardzo lubię zwierzęta, a szczególnie psy.

Mam w domu pieska i kota. Dodam , że moje zwierzaki łączy szorstka przyjaźń.

E.P: Lubi Pan rozwiązywać krzyżówki, sudoku i rożnego rodzaju łamigłówki?

Jako uczeń uwielbiałem rozwiązywać krzyżówki , obecnie poświęcam się tej przyjemności dużo rzadziej z braku czasu, ale oczywiście rozwiazywanie różnego typu łamigłówek jest niejako moją zawodową powinnością i lubię to.

A.S:  Czy jest Pan mistrzem kuchni? Jeśli tak, to jaka jest Pańska popisowa potrawa?

Niestety nie mogę o sobie powiedzieć, że jestem mistrzem kuchni. Potrafię jednak  od czasu do czasu przygotować coś dobrego. Moja popisowa potrawa to ryż z warzywami oraz kurczak z jabłkami.

E.P:  Proszę o receptę z przepisem dla uczniów: Jak skutecznie „opanować matematykę”?

Warto mieć w pamięci słowa wielkiego matematyka Jana Brouwera, że matematyka to bardziej czynność niż nauka .Euklides z kolei twierdził, że w matematyce nie ma dróg specjalnych dla królów. Nie mam żadnej cudownej recepty na opanowanie matmy. Trzeba dużo wytrwałości , pracy i systematyczności, aby poznać i zrozumieć matematykę. W tej nauce spróbujmy zauważyć wewnętrzne piękno, a wtedy zrozumienie matematyki daje dużo satysfakcji.

Ewa Poloch i Asia Schubert

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *